דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעגלי חיים 

מאת    [ 02/09/2005 ]

מילים במאמר: 881   [ נצפה 9489 פעמים ]

המושג מעגלי חיים מבטא בתוכו, על פניו את המהות של מעגל. כלומר ניתן בנקל להבין מיד כי הדרך בה חיינו מתנהלים הינה מעגלית. נשאלת השאלה מה הכונה במעגליות זו ומה ניתן ללמוד ולהבין מכך.

יש בתהליך מעגלי זה מספר לא מבוטל של רבדים והבנות שמהותן אותה מעגליות אשר בלעדיה חיינו לא היו קיימים. לצורך ההבנה הבסיסית אביא כדוגמא תהליך מעגלי דומה המהווה את שורש קיומו של הכדור עליו אנו חיים.

כדור הארץ מצוי תחת מעטה מגנטי השומר עליו מפני קרינה גלקטית של השמש ושאר הכוכבים וגרמי השמיים שבגלקסיה. ללא אותו מעטה מגנטי היינו חשופים לקרינה חיצונית זו אשר היתה מכחידה כל דבר חי על פני הכדור. מעטה מגנטי זה מהיותו מגנטי הינו בעל שני קטבים המוכרים לכולם כקוטב הדרומי והצפוני. מעטה מגנטי זה הינו תוצר של תהליך המתקיים בליבה של הכדור הזה ואשר מתנהל באופן מעגלי של הזנה עצמית. על מנת ליצור מגנטיות יש צורך בזרם חשמלי אולם למרבה הפלא חשמל הינו תוצר של מגנטיות (אלקרו- מגנט). כלומר יש בתהליך המתקיים בליבה של הכדור אשר מהווה מאות אלפי טונות של ברזל נוזלי ואשר נמצא בתנועה מתמדת לאור התנועה הסיבובית של כדור הארץ בכדי ליצור את אותו תהליך מעגלי. תנועת הברזל הנוזלי מייצרת זרם מסויים אשר יוצר מגנטיות אשר מייצרת זרם מוגבר אשר מייצר מגנטיות מוגברת וחוזר חלילה. כלומר שורש הקיום של כל הכדור הזה מצוי בתהליך מעגלי אין סופי שמייצר הזנה עצמית המקיימת אותו באופן תאורטי לעד.

אין הדבר שונה בהתרחשות הקיימת אצלנו, בני האדם, כאינדיבידואלים. מרגע לידתנו אנו נמצאים בתהליך מעגלי של התפתחות מנטלית ופיזית המזינה את עצמה ויוצרת מעגל אין סופי, לכאורה. גם אצלנו כבכדור הארץ מתקיימת הקוטביות. ההבדל קיים במקום שהליבה שלנו מורכבת מנוזל בשם דם המהווה חלק ניכר במסה של גופנו ואשר מצוי בתנועה מתמדת, מעגלית של אספקה וריקון.

אולם מעבר לאותם רמות פיזיות ותהליכים פיזיולוגיים, גם הרבדים המנטליים הבנתיים שלנו מתנהלים באופן זהה לחלוטין. כבר הוסבר בעבר שתהליך ההתפתחות של הבינה הינה תהליך של התפתחות המתקיים מתוך עצמו, קרי תהליך שמזיו את עצמו ויוצר התפתחות. וכבר הוסבר בעבר שכל תהליכי חיינו מתקיימים לאורך ובמורד עץ הספירות ושוב באופן מעגלי שחוזר על עצמו אין ספור פעמים לאורך חיינו ובכלל.

מעגליות זו המוכרת לכולנו בשם מעגלי החיים ואשר הסברתי אותה תוך כדי חלוקה לתקופות מכילה אלמנט נוסף, היא מכילה את הבניה והיציק של התכנים הקיימים בכל ספירה וספירה במכלול של העץ הפרטי של כל אדם.

כלומר במהלך שבע השנים הראשונות המוכרות כחוויות האם נוצרות ונחשקות שבע הספירות התחתונות בהבנות של קו שמאל הן בימין והן בשמאל (שמאל של ימין ושמאל של שמאל). ובשבע השנים הבאות נוצרות ונחשקות הספירות בהבנות קו ימין הן בימין והן בשמאל (ימין של ימין וימין של שמאל). שתי תקופות אלו משלימות למעשה את יצירת וחשיקת שבע הספירות התחתונות בתכולה המלאה של שני הקטבים. כלומר ניתן לומר שזהו התהליך המייצר את המעטה המגנטי האישי של כל אחד ואחד מאיתנו. אותו מעטה המהווה את הבסיס עליו אנו ממשיכים לבנות ולפתח את חיינו.

אולם מאחר ותהליכי התפתחות ושינוי מצריכים חדירה ושינוי באותו מעטה מגנטי תוך כדי שינוי הקיים בסיפירות הנובע מהתפתחות והבנה הרי שיש בכך משום קושי מסויים והייתי אומר שהקושי קיים לא בכדי. כי הרי אילולא היה קיים מעטה נוקשה זה הרי שהספירות היו פרוצות לאנרגיות זרות ואז תהליכים בחיי אדם היו פרוצים וחשופים בפני כל. הסכנה ברורה למדי, לא לאפשר השפעה חיצונית על תהליכים שמהותם פנימית והזנתם עצמית.

הפרדוקס מצוי בדיוק בנקודה זו! מאחר וחדירת המעטה אינה פשוטה ומאחר ותפקידה להיות חייץ להשפעות הרסניות הרי שכל תהליך של שינוי ויציקה חדשה בתוך הקיים בספירות מצריך חדירה של מעטה מגנטי מעגלי זה ושבירתו.

שבירת מעטה ההגנה או במילים אחרות ניתוקו אפשרי במגבלות מסוימות. מאחר ולא ניתן לעצור זרימת חיים על מנת לעצור את המגנטיות ניתן רק לחדור אותה או לבצע עצירה בדרך אחרת. אחת הדרכים בהם ניתן לבטל את המעטה המגנטי היא על ידי היפוך קטבים אשר מייצר למשך פרק זמן מסויים ביטול של אותו שדה מגנטי עד להתקיימותו מחדש בקטבים ההפוכים. אולם ניתן לחדור מעטה זה גם ללא הצורך בפעולה אגרסיבית זו על ידי האדם עצמו תוך כדי פעילות הפוכת קטבים באותם מישורים ומצבים אותם הוא מבקש לשנות. תהליך אשר מתבצע באופן הדרגתי, רצוני ומבוקר יהיה יעיל הרבה יותר מאשר תהליך אגרסיבי הגלום בהפיכת

קטבים מאולצת.

הדרך הנכונה, אם כי היותר ארוכה, תהיה לפעול באופן הדרגתי והבנתי בהיפוך קטבים.

לשם הדוגמא אנסה להמחיש את התהליך הבא:-

אדם מגיע, בשלב זה או אחר בחייו להכרה כי עליו ליצור שינוי בתהליך מסויים המתקיים בחייו. ההבנה לגבי השינוי המבוקש מתקיים ברמות הגבוהות של ספירת חכמה אשר מוליכה את ההבנה אל עבר ספירת בינה אשר מתפקידה לזמן את המצבים ואת ההתמודדות המבוקשת. אולם בהמשך התהליך במורד העץ כאשר ההתמודדות אשר זומנה מגיעה לספירת הנצח ו/או ספירת הוד האדם מפעיל את תגובתו הרגילה המחושקת במקומות האלו ואשר מלכתחילה היו פגומות ויצרו את ההבנה לשינוי. מאחר והתגובה לאותו מצב אשר זומן הינו זהה לפגם חוזר התהליך לתחילתו ולוזר חלילה כי ההבנה לגבי התיקון קיימת וגם הזימון קיים. על כן ההתמודדות תחזור שוב ושוב עד אשר השינוי יעשה. אך אילו היה האדם מגיב בהיפוך קטבים באותם מקומות בהם הרגלי חשיבתו והרגלי התנהגותו קיימים הרי שההתמודדות שזומנ מלאה את תפקידה והתיקון תם.

היפוך קטבים מאולץ יצור תוצאה זהה אולם ללא ההבנה וההתנסות של האדם כחלק מהתפתחות פנימית ועצמית.

ראוי וכדאי לזכור שבכל מקרה אין היקום יאפשר אי קיום התהליך ועל כן אי רצון או חוסר הצלחה יביאו את האדם למצבים מוגברים והולכים בהידוק של התהליך עד למצב של "אין ברירה" כביכול אשר ייצרו את היפוך הקטבים המאולץ לשם השינוי

באהבה רבה

רובי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב